tirsdag 19. januar 2010

Norge - Kroatia og lune lapper




I dag er det rolig i heimen og jeg koser meg hjemme med hjemmebakte lapper og

håndballkampen mellom Norge og Kroatia .

På en tur med en lokal ferge høsten 2009 fikk vi lapper, eller sveler som noen kaller dem ,med smør og brunost. Det var kjempegodt og jeg anbefaler dere å prøve.

Oppskriften får du her:
4 egg
2 kopper sukker  
Bland sammen og visp til tykk eggedosis


4 - 5 kopper hvetemel
1 liter surmelk
2 ts natron
Blandes i eggedosisen vekselvis.





Steikes på takke - fort gjort og alltid godt. 
Kan også serveres med smør / sukker eller syltetøy.


Fikk koselig melding fra en venninne som inviterte på kvelds en kveld i neste uke. Gleder meg alltid tilsamvær med "Nettet" som vi kaller oss selv.

Gode venninner sammen over en matbit fører også med seg gode samtaler og mye lått og løye!!
KJEMPEKOSELIG!!!
Vi setter ekstra pris på det på denne årstiden.

Så får vi håpe at Norge vinner kampen i kveld - tvi-tvi!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fantastiske bilder! Du er flink ! I tillegg mener jeg å kjenne noen av motivene igjen ! Tror jeg vet hvem du er ! ..... Ikke helt sikker, men håper å treffe deg til sommeren!