tirsdag 5. oktober 2010

Eg e sååå reisesjuke!!!!!

Det er Frankrike som frister akkurat nå, 
men jeg har ikke nok feriedager igjen til å ta turen en uke. 
Synd, men jeg får kose meg med bilder enn så lenge.
Neste år har vi store runde dager her i huset 
og da blir det 14 dager i Frankrike og den turen er allerede i boks.
Jeg gleder meg sinnsykt!!!!




En av plassene jeg må besøke når jeg er i Frankrike er vakre 
Mostier St. Marie og disse bildene er tatt der.



 Den ligger i Europas største Canyon, Grand Canyon du Verdon, 
ca 1 times kjøring fra der vi holder til.
På vegen ligger også den nydelige store innsjøen - Lac de Ste Croix, 
med flotte badestrender og smaragdgrønt vann. 
 

Ved foten av innsjøen begynner selve kløften. På toppen av kløften går en bilvei, med fantastisk utsikt. Denne dagsturen langs kløften anbefales og vi tar alltid turen hit og blir aldri lei av den vakre gamle landsbyen eller utsikten over innsjøen.



Malerisk er den rette beskrivelsen.

"Bon voyage" til min venninne som drar av gårde neste uke. 
 
Aasemor



1 kommentar:

Anonym sa...

Ja ja Aasemor du er ikke alene om å drømme.Noen drømmer om Frankrike andre drømmer om hummer...Håper å komme en tur ut til øya på søndag for å ta opp båten. Kanskje jeg burde drømme om godt vær. Ha en riktig fin kveld. Klem