lørdag 5. desember 2009

Det lukter jul i den lille hvite hytta i havgapet i dag....




...........i denne søte førjulstid er det deilig å ta seg en tur ut i havgapet og roe helt ned uten å gjøre annet enn å slappe av, skrive årets julekort og invitere noen til middag. 
I kveld har jeg invitert en av hyttenaboene på pinnekjøtt, øl og akkevitt.  Når kvelden stunder til tennes alle stearinlys hos meg og det knitrer i ovnen."...for jeg tenner mine lykter når det mørkner"
 


"Kan eg ha det bedre enn eg har det nå..."

..alt som lyser appellerer til meg på denne tiden av året. Stearinlys i alle fasonger, vegg - og gulvlykter, fakler, koselige lamper, utelys og lamper. I tillegg får en brukt kreativitet og fantasi.

Noen lys pyntes med det jeg finner i stranda, mens andre får pynt av tørkede frukter , krydder blomsterhamser og kongler som naturen byr på om høsten.


Det er jammen ikke mye som skal til for å skape stemning i denne søte førjulstid!!"






Klag ikke på mørket - tenn et lys"


1 kommentar:

Anonym sa...

Syns jeg kjenner lukta av både pinnekjøtt og hyasintene..

Klem naboen på øynå